طرز سرخ کردن بادمجان در فر و با ماست مصرف روغن کمتر بادمجان

تفریحی
تفریحی
طرز سرخ کردن بادمجان در فر و با ماست مصرف روغن کمتر بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 13 آذر 1401 ز : 3:11 | +

طرز سرخ کردن بادمجان

سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن نی نی سایت فوت و فن سرخ کردن بادمجان سرخ کردن بادمجان نی نی سایت سرخ کردن بادمجان با ماست نی نی سایت سرخ کردن بادمجان با ماست سرخ کردن بادمجان بدون روغن طرز تهیه بادمجان سرخ کرده مجلسی بادمجان سرخ شده

طرز سرخ کردن بادمجان را اگر با نکات و فوت و فن های ظریف و مهم آشپزی انجام دهید، متوجه می شوید که برای سرخ کردن آنها به روغن زیادی نیاز ندارید و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز سرخ کردن بادمجان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 

فوت و فن سرخ کردن بادمجان

بادمجان زمانی که دمای آن با روغن متفاوت باشد روغن زیادی را به خود جذب خواهد کرد. اگر توجه کرده باشید اولین باری که بادمجان را درون ماهیتابه میریزید روغن کمتری جذب میکند. اما سری های بعدی را که درون ماهیتابه میریزید میبینید که روغن را کاملاً به خود جذب می کند و شما مجبور می‌شوید دوباره روغن اضافه کنید. برای اینکه روغن را دوباره اضافه نکنید فقط کافیست اجازه دهید تا روغن قبلی سرد شود زیر اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا ماهیتابه روغن خنک شوند بعد از خنک شدن بادمجان ها را اضافه کنید و دوباره زیر اجاق گاز را روشن نمایید. حالا متوجه خواهید شد که بادمجان ها روغن را جذب نمی کنند.

 
 

سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

 
 

مرحله اول

بعد از اینکه پوست بادمجان ها را جدا کردید آنها را به سایز دلخواه برش بزنید. حالا مقداری نمک روی بادمجان ها پاشیده و آنها را با دست نمک مال کنید، برای یک الی دو ساعت به بادمجانها استراحت دهید. بعد از انجام این کار مقداری ماست را هم زده و با قاشق یا فرچه بادمجان ها را با ماست رومال کنید.

 
 

مرحله دوم

مقدار کمی روغن درون ماهیتابه ریخته و بعد از اینکه روغن داغ شد کمی زردچوبه به آن اضافه کنید حالا برشهای بادمجان را که ماست مالی کرده‌اید درون ماهیتابه ریخته و با حرارت خیلی پایین آنها را سرخ کنید.

 
 

مرحله سوم

سفیده تخم مرغ را درون کاسه ریخته و آن را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود، حالا به سفیده تخم مرغ مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. تکه های بادمجان را درون سفیده تخم مرغ بغلطانید، زمانی که تمام قسمتهای بادمجان به سفیده تخم مرغ آغشته شد آنها را درون روغن داغ ریخته و کاملا سرخ کنید. با کاور کردن بادمجان ها به وسیله سفیده تخم مرغ روغن کمتری در هنگام سرخ کردن مصرف خواهید کرد.

 
 

مرحله چهارم

برای انجام این کار دو عدد ماهی تابه را روی اجاق گاز قرار دهید درون یکی از آنها دو لیوان آب بریزید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند. حالا بادمجان هایی را که آماده کرده بودید درون ماهیتابه ریخته و اجازه دهید تا برای یک دقیقه بجوشد و بافت بادمجان آب را به خودش بگیرد.

 
 

مرحله پنجم

درون ماهیتابه دیگر روغن بریزید و پس از اینکه داغ شد بادمجان هایی را که درون آب جوش گذاشته بودید بلافاصله به ماهیتابه بعدی منتقل کنید. با خیال راحت این کار را انجام دهید، روغن اصلاً پرش نخواهد کرد. با این روش روغن شما هم سیاه نخواهد شد و میزان مصرف روغن شما به طور چشمگیری کاهش پیدا میکند.

 

منبع : یکتا خانوم آشپز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com